مرجع تخصصی مدارات برق

مرجع تخصصی مدارات برق
مرجع دانلود برق و الکترونيک کشور.سایت جامع مدارات الکترونيکي .کاملترین مرجع تخصصی مهندسی برق وکامپیوتر.سایت تخصصي PLC و اتوماسیون صنعتی - کنترل‌گر منطقی برنامه‌
قالب سایت
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع تخصصی مدارات برق و آدرس techno-electro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

یکی از کارکنان مبتکر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه موفق به طراحی و ساخت دستگاه آگاه‌ساز مشترکان برق از چگونگی مصرف خود به خصوص در زمان اوج مصرف شد.
مهندس غلامرضا فیض در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات مشترکان برق، عدم کنترل مصرف انرژی محل زندگی خود و عدم آگاهی آنها از چگونگی مصرف انرژی محل زندگی در هر لحظه از زمان مصرف است؛ از این رو باید این آگاه‌سازی به نحوی عملی و کاربردی صورت گیرد تا عموم افراد جامعه بتوانند با علائم ساده دیداری و شنیداری اما به صورت هشداری، انرژی مصرفی محل زندگی خود را به راحتی مدیریت کنند.
وی با بیان این‌که در مسیر طراحی و ساخت این دستگاه با تحقیقات میدانی، الگوی مصرف مناسب و معقولی متناسب با نیاز‌ها و تقاضاهای مشترکان برق خانگی به خصوص در اوج مصرف به‌دست آورده است، اظهار کرد: دستگاه آگاه‌ساز مصرف مشترکان برق شامل یک ترانس جریان (CT) و یک بورد الکترونیکی است. ترانس جریان در مسیر فاز بعد از کنتور (به طرف داخل ساختمان و بدون اتصال الکتریکی) قرار گرفته و جریان مصرفی بارهای داخل ساختمان را حس می‌کند و خروجی آن که به داخل ساختمان هدایت شده و در نقطه‌ای که در مصرف دید خانوار باشد، نصب می‌شود و بورد الکتریکی را که دارای سه چراغ سبز، زرد و قرمز است، در جریان‌های تعیین شده تغذیه می‌کند.
فیض ادامه داد: این دستگاه از طریق چراغ‌های رنگی و سیستم سخنگو درخصوص میزان مصرف به مشترکان هشدار می‌دهد.
وی با بیان این‌که این دستگاه دارای تاییدیه علمی بنیاد ملی نخبگان است، افزود: هزینه‌ی تمام شده ساخت این دستگاه 30 تا 35 هزار تومان است که امیدواریم نهادهای متولی جهت توسعه‌ی کاربرد آن حمایت‌های لازم را به عمل آورند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید.
موضوعات وب
اسفند 1392 بهمن 1392
امکانات وب